Sponsoring: een sportief gebaar!
1. Inleiding
Hieronder maakt u kennis met HC Nova. Wij geven aan welke sponsordoelen ons voor ogen staan en welke mogelijkheden er zijn op het gebied van sponsoring binnen onze vereniging. Wij zijn van mening dat sponsoring tweerichtingsverkeer is, waarbij zowel sponsor als vereniging sponsordoelen moeten kunnen bereiken.
2. Kernwaarden HC Nova
HC Nova is opgericht op 1 augustus 2013, als gevolg van een fusie tussen HCC Heerlen en HC Kerkrade. Onze leden wonen hoofdzakelijk in Kerkrade, Heerlen, Landgraaf, Klimmen, Simpelveld, Voerendaal en Hoensbroek. HC Nova telt op dit moment zo’n 650 leden.
HC Nova wil een laagdrempelige vereniging zijn, waarbij de volgende kernwaarden leidend zijn:
1. Sportiviteit en respect
2. Club voor families, jonge volwassenen en studenten
3. Focus op hockeytechniek en spelplezier (opleidingsvereniging)
4. Actieve inzet en betrokkenheid ouders en leden
5. Contributie vergelijkbaar met omringende sportverenigingen
6. Gezondheid en milieubewustzijn
7. Samenwerking met scholen, buurtwerk en bedrijfsleven om op die manier breed verankerd te zijn in de sociale omgeving
Kortom: prestatie, afgewisseld met ontspanning en ontmoeting!
3. Waar staan wij in 2018?
Over enkele jaren wil de vereniging de volgende doelen hebben bereikt:
4. Hockey in Nederland
Belangrijke informatie over hockey in Nederland:
Enkele steekwoorden:
5. Hockey bij HC Nova
Kenmerken van onze hockeyvereniging:
6. Sportsponsoring
·"Give to get”
Sportsponsoring is een zeer ‘sympathiek’ instrument waarmee u uw communicatiestrategie kunt ondersteunen. Het stelt u in staat om uw bedrijfsnaam, product, of dienst dynamisch te presenteren, terwijl u tegelijkertijd een belangrijke rol speelt als supporter van een sportclub, of team. Er is sprake van een wederzijds voordeel. HC Nova beseft dat maar al te goed : "Voor wat, hoort wat!”.
Vandaar ook dat wij een uitgebreid, structureel en flexibel sponsorbeleid hebben ontwikkeld, dat uitgaat van uw én onze belangen.
Het sponsorbeleid beoogt een samenwerking waarbij zowel u als HC Nova voordeel behalen. Om dat te bereiken willen we een goede relatie met u opbouwen. Meer met u doen, dan alleen over geld praten. Zo horen we graag van u welke communicatiedoelen u wilt bereiken met sportsponsoring. Zo kunnen we gezamenlijk de best passende optie kiezen of -indien nodig- ontwikkelen. Op basis van de gekozen optie krijgt u een bepaalde sponsorstatus waaraan wij een pakket van tegenprestaties koppelen.
·Sponsorbeleid is integraal onderdeel verenigingsbeleid
Sponsoring vormt voor iedere sportvereniging een onmisbare bron als het gaat om voortbestaan en ontwikkeling van de club. Voor HC Nova is dat niet anders. Wij zetten uw sponsorbijdragen daarom in voor het behoud en de verbetering van de kwaliteit van onze hele hockeyclub. Met andere woorden: de keuzes die zijn gemaakt binnen het verenigingsbeleid vormen het uitgangspunt voor de sponsormogelijkheden binnen de club en visa versa. Zo streven we er bijvoorbeeld voortdurend naar om het ‘clubkader’ (o.a. trainers, coaches) optimaal te begeleiden. Daarbij kunt u denken aan tastbare zaken zoals teamkleding of trainingsmateriaal.
·Zichtbare resultaten
De sponsorresultaten zijn dus direct zichtbaar. Niet alleen in de ontwikkeling van de club, maar vooral ook ‘fysiek’ in de vorm van communicatie-uitingen in en om het veld en het clubhuis. Wat dacht u van shirtsponsoring in combinatie met bordsponsoring langs het veld? Of prefereert u plaatsing van een advertentie op onze website? HC Nova biedt u volop mogelijkheden.
7. Sponsordoelen
HC Nova onderkent de volgende sponsordoelen:
Wij kunnen u als sponsor het volgende bieden:
8. Sponsorcommissie
Voor aanmelding als sponsor of verdere informatie kunt u terecht bij de leden van de sponsorcommissie van HC Nova.
Ruud Jongen
Maurice Mommertz
Rick Pickee
André Kompier
Rémy Hamers